Wednesday, August 10, 2016

Cool Bastard

Öö on linnale laskunud, päevatoimetused järgmisele päevale lükatud ja aeg hobiga tegeleda - endale üks mahl ehk e-vedelik kokku segada.

Mahla valmistamiseks kasutan kaalumeetodit. See on täpsem kui tilgutamismeetodil mahla kokkusegamine. Kolbidega vedelike välja mõõtmisest on kaalumeetod aga seetõttu parem, et pärast pole vaja niipalju erinevaid anumaid ja mõõtekolbe pesta.

Aga asume asja juurde. Esmalt läheb digitaalsele, 0.01g täpsusega mõõtvale pisikesele taskukaalule, mille pärast pikki otsinguid leidsin lõpuks mingist "1000 asja" kauplusest, 30 ml klaaspudel. Levinud arusaama kohaselt on klaaspudel parem, kuna ei erita mahla sisse mingit keemiat. Samuti, tulenevalt asjaolust, et erinevalt plastikust ei jää klaaspudelile pärast pesemist lõhna juurde, saab klaaspudelisse pärast selle tühjenemist mõne teise maitsega vedeliku sisse segada.

Niisiis....pudel kaalule. Kaal näitab 46.93 grammi tühja pudeli kaaluks. Nullin kaalu ära ja asun pudelisse vedelikke lisama. Nagu lugenud olen, tasub alustada maitsestajatest ja alles viimasena lisada baasvedelik, milleks minul on Liquideo 50VG/50PG 9 mg baasvedelik.

Nõnda, plaanis on kokku segade vedelik, mille ma parema nime puudusel olen ristinud Cool Bastardiks.
Edasiarendus minu esimesest retseptsit Colonel Bastardist, mis koosnes baasvedelikule lisatud Colonel Custardi ja Strawberry (Ripe) segust. Cool Bastardile lisan ka natuke Mentice vedelikku.

Õigete koguste väljaarvutamiseks kasutan ülilahedat äppi E-Juice Lab. See on siiani ainuke äpp, mille eest raha olen välja käinud. 90 eurosenti on kah raha, eksole :)

No anyway, nimetatud äpp kalkuleeris välja, et 30 ml Cool Bastardi valmistamisek tuleb mul kokku segada 0.78g Mentice, 0,78g Strawberry Ripet, 3.11g Colonel custardit ja 29.25g baasvedelikku.


Nii lihtne ongi. Pott tulele! Ehk segama.

Vedelike doseerimiseks kasutan pipetti ja 5 ml mahuga süstalt. Süstla sain apteegist, pipetid olen pudelitega kaasa ostnud/saanud.

Pärast iga vedeliku lisamist lükkan kaalu jälle nulli ning lisan järgmise vedeliku. Ning napp viis minuti hiljem ongi minu ees laual 30 ml Cool Bastardit. See peaks mul üks nädala aja varu olema.
Nüüd läheb pudelile tootenimetusega ja valmistamise kuupäevaga silt. Misjärel rändab mahl juba nädalaks laagerduma.


See, just praegu kokkusegatud kogus vedelikku on suurim laar, mis ma, alles algaja kokk, eales kokku olen keeranud. Ja tõttöelda pole ma seda va Cool Bastardit isegi proovinud, sest proovipartii valmib alles 14. augustil.
Aga ma usun, et tulemus tuleb hea, sest Colonel Bastard, mu esimene retsept oli mulle igati mokkamööda. Ausalt öelda olin sellest isegi üllatunud, sest olen lugenud üsna palju foorumeid, kus inimesed kurdavad, et nende ise kokkusegatud mahlad maitsevad jubedalt. Nii olin ka mina üsna kindel, et ega sest ikka asja saa. Aga nüüd olen juba nädalapäevad õnnelikult oma mahla peal elanud.

Nojah, igatahes nädalpärast selgub kas see 30 ml Cool Bastardit kõlbab tossutamiseks. Ahja steepimiseks ma mingeid imenippe ei kasuta. Nagu öeldakse, on aeg parim laagerdaja. Niisis lasen pudelil lihtsalt pimedas seista. Külmkappi panemisel ei näe mõtet, sest mahlade segunemine nagu iga teinegi keemilme protsess toimib pigem soojas temperatuuris kiiremini.

Et natuke vunki anda, siis korra päevas ikkagi loksutan mahla. Niimoodi kohe tugevalt, et see täituks pisikeste mullidega. Pärast mida keeran korgi maha, et toimuks õhuvahetus.

Nii ongi. Eks ma annan teada, kuidas mekib. Ja...julgustan kõiki ise mahlasegamist proovima. Keerulist ei ole seal midagi ja võimalusi....oi-oi kui palju.

P.S ja muidugi, kõiksugused küsimused, kommentaarid ja soovitused on enam kui teretulnud.

 

No comments:

Post a Comment